Fem måter å forberede deg til et jobbintervju

Fem måter å forberede deg til et jobbintervju

Dagens samfunn er annerledes enn for 50 år siden. Den gang var det ofte bare å gå til en arbeidsplass, snakke med sjefen og bli ansatt. I dag er det ikke så lett. Får man positiv respons på en søknad kreves det veldig ofte ett jobbintervju. Forberedelsen til et jobbintervju […]

Nokia 3330 – veksten og døden

Nokia 3330 – veksten og døden

Mobiltelefoner kom på det norske markedet på 1980-tallet. Mobiliteten på den tiden var heller liten, og de var noen digre kasser man måtte slepe rundt på. Rundt årtusenskiftet ble mobiltelefoner allemannseie i Norge. De første modellene var fortsatt store, men allikevel kompakte nok til at man kunne ta dem med […]

Hvordan være en bra selger

Hvordan være en bra selger

Å være en god selger er en kunst i seg selv. Det er mye penger å hente på provisjonen. Men fallhøyden er stor, og det er ikke for alle. Her er noen tips til hvordan du kan bli en god selger. 1. Tenk i form av å bygge forretningsrelasjoner Hvis […]

Avgjørende faktorer og statistikker

Avgjørende faktorer og statistikker

For å være sikker på at du får maks ut av din tid med en kunde, finner du her en forklaring på de faktorene statistikk tilsier at er mest avgjørende: Kundetilfredshet: Et mål er at produkter og tjenester levert av et selskap møter eller overgår kundenes forventninger. Det er basert […]

Fremtiden til telefonsalg

Fremtiden til telefonsalg

Teknologien har alltid gjort telefonselgere i stand til å føre flere samtaler, og følgelig mer penger, men det har også ført industrien inn i en paradoksal problemstilling. Telefonselgere kan nå gjøre millioner av samtaler hver kveld, og amerikanerne var rasende for dette. Folk rundt om i landet, politikere, naturligvis, så […]

Callsentere – Mer enn bare salg

Callsentere – Mer enn bare salg

Et callcenter er et sentralisert kontor som brukes til å motta eller overføre et stort antall forespørsler via telefon. Et inngående callcenter drives av et selskap som administrerer innkommende produktstøtte eller informasjonshenvendelser fra forbrukere. Utgående telefonsentre drives for telemarketing, oppfordring til veldedige eller politiske donasjoner, inkasso og markedsundersøkelser. Et kontaktsenter […]

Kritikk og oppfatninger blant folket

Kritikk og oppfatninger blant folket

Vi har alle opplevd den irriterende telefonselgeren som ringer midt i middagen og vil selge oss noe vi egentlig ikke vil ha. Telemarketing er negativt forbundet med ulike former for svindel, for eksempel pyramidesalg, med utrolig overprisede produkter og tjenester. Uredelig telemarketingselskaper er ofte referert til som “telemarketing fyrrom” eller […]

Prosedyre og praksis

Prosedyre og praksis

Telemarketing kan gjøres fra et selskaps kontor, fra et callcenter, eller fra hjemmet. Det kan innebære en levende operatør eller en stemmekringkasting som oftest er assosiert med politiske budskap og undersøkelser. En effektiv telefonsalgsprosess innebærer ofte to eller flere samtaler. Den første samtalen (eller serie av samtaler) bestemmer kundens behov. […]

Telefonsalget sin historie

Telefonsalget sin historie

Begrepet telemarketing ble først brukt mye i slutten av 1970 for å beskrive Bell System kommunikasjon som er knyttet til nye bruksområder for utgående WATS og inngående gratis tjenester. Telefonselgere Framveksten av telemarketing kan spores tilbake til det 19. århundres telefonister eller sentralbordet, der flere sitter og tar imot og […]

Om telefonsalg i dag

Om telefonsalg i dag

Telemarketing (som er et internasjonalt ord, også kjent som innesalg, eller telefonsalg i Storbritannia og Irland) er en metode for direkte markedsføring der en selger innhenter potensielle kunder til å kjøpe produkter eller tjenester, enten over telefon, gjennom ansikt-til-ansikt eller webkonferanser avtalt på forhånd eller planlagt i løpet av samtalen. […]