Fremtiden til telefonsalg

robot-phoneTeknologien har alltid gjort telefonselgere i stand til å føre flere samtaler, og følgelig mer penger, men det har også ført industrien inn i en paradoksal problemstilling. Telefonselgere kan nå gjøre millioner av samtaler hver kveld, og amerikanerne var rasende for dette. Folk rundt om i landet, politikere, naturligvis, så en mulighet til å handle. Den føderale regjeringen, faktisk, er brakt på banen – flere land har innført egne ikke-ringlister.

I virtuelle callcentermodeller, betaler samtalsenterets operatør en månedlig eller årlig avgift til en leverandør som er vert for kundesenteret telefoniutstyr i sitt eget datasenter. I denne modellen slipper operatøren eier, driver eller vert det utstyret som kundesenteret kjører på. Agenter kobles til leverandørens utstyr gjennom tradisjonelle PSTN-telefonlinjer, eller over-voice over IP. Samtaler til og fra potensielle kunder eller kontakter stammer fra eller ender i leverandørens datasenter, snarere enn på kundesenteret og operatørens lokaler. Leverandørens telefoniutstyr kobler deretter samtaler til kundesenteret og operatørens agenter.

Virtuell callcenter-teknologi gjør det mulig for folk å jobbe hjemmefra, i stedet for i et tradisjonelt, sentralisert callcenter, som stadig gjør at folk med fysiske eller andre funksjonshemminger som hindrer dem fra å forlate huset, kan få seg jobber. Det eneste nødvendige utstyret er Internettilgang og en arbeidsstasjon. Selskapene foretrekker oftere og oftere dette på grunn av kostnadsbesparelsene. Selskaper kan starte sitt kundesenter, og virksomheten, umiddelbart, uten å installere grunnleggende infrastruktur.

Cloud computing, eller eventuelt on-demand computing er Internett-basert databehandling som gir delte behandlingsressurser og data til datamaskiner og andre enheter på etterspørsel. Det er en modell for å gi tilgang til en felles pott av konfigurerbare dataressurser (f.eks, nettverk, servere, lagring, applikasjoner og tjenester), som raskt er klargjort og lansert med minimal administrativ anstrengelse. Cloud computing og lagringsløsninger gir brukere og bedrifter mulighet til å lagre og behandle sine data i en tredjeparts datasentre. Dette er med på å revolusjonere bransjen.